
Aanbod
Supervisie
Supervisie richt zich op het ontwikkelen van een professionele identiteit, zodat jij als persoon jezelf goed leert in te zetten in jouw beroep als zorgprofessional. Als begeleidingskundige werk ik vanuit de visie dat mijn klant uniek is in zijn of haar leervraag en ik sluit zo goed mogelijk aan bij deze leervraag. Samen verkennen we de weg en komen we tot kern met verdiepende gesprekken.
​
De leervragen waar ik samen met jou aan de slag wil, zijn gericht op werksituaties waar je vastloopt of waarin je jezelf wilt ontwikkelen.
Mijn passie is leren van binnen naar buiten d.w.z. zelfsturend leren vanuit ervaring in werksituaties. Samen gaan we aan de slag met ontwikkelen van je leervraag waarin door reflectie je nieuwe perspectieven ziet en mooie stappen voorwaarts kunt maken.
Coaching
Wil je verder ontwikkelen als professional in de zorg? heb je een doel waar je aan wilt werken? in een coachtraject word je door mij begeleid in het inzichtelijk maken van je belemmeringen die tussen jou en je doel staan. We bespreken de stappen die jij kunt zetten om je doel te bereiken. Het intrinsieke leren is een belangrijk onderdeel in onze coachgesprekken.
​
In het coachtraject gaan we samen aan de slag met je coachvraag. Hierbij is het belangrijk om te bespreken wat het doel is wat je wilt bereiken aan het einde van het traject. In het vrijblijvende kennismakingsgesprek hebben we verkend of we tot een samenwerking kunnen komen. Als je een coachtraject met mij aangaat, vind ik het leren en reflecteren belangrijk. Je wilt als coachee af van je belemmeringen en experimenteren met nieuw gedrag met je blik op je toekomst. Coachvragen die betrekking hebben op (je gedrag in) werkcontext passen het beste bij mij.
Doelgroepen
(Beginnend) leidinggevenden die werkzaam zijn in de zorg
Directief leidinggeven is veranderd in coachend leidinggeven. Dit betekent dat van de leidinggevende een andere rol wordt verwacht. Niet alleen instructies geven maar juist het persoonlijk leiderschap stimuleren van de medewerker.
De medewerker pakt de verantwoordelijkheid van zijn of haar eigen taken. Hierbij is de taak van de leidinggevende het bijsturen, feedback geven en oprechte aandacht hebben voor de medewerker.
Begeleiding van studenten operatieassistent/anesthesiemedewerker
Binnen ziekenhuizen merk ik dat studenten regelmatig afhaken tijdens de opleiding voor operatieassistent/anesthesiemedewerker. Studenten geven terug dat zij mentale problemen ervaren die te maken hebben met cultuur op de operatiekamers, geldende normen en waarden, “onzichtbare” afspraken op de afdeling en ongewenst gedrag van begeleider of collega. Daarnaast wordt van de student een groot verantwoordelijkheidsgevoel, technisch inzicht en goede communicatieve vaardigheden verwacht.
Als begeleidingskunde wil ik een bijdrage leveren om uitval van studenten in de operatiekamers terug te dringen. Door mijn opleiding tot operatieassistent heb ik een groot inlevingsvermogen en begrijp de cultuur in de operatiekamers. Aan de hand van de leerroute bepalen wij samen de hoeveelheid contactmomenten per jaar wenselijk zijn. Dit hangt af van de voortgang in de opleiding, de wens van de studenten zelf, maar daarnaast zal ik ook een voorstel doen.
Een route op maat is passend bij de visie op leren. Hierbij staat regie op eigen leerproces centraal