top of page

Werkvormen

Het aanbieden van verschillende werkvormen tijdens een begeleidingstraject kan voor mij een onderdeel van de supervisie of coaching zijn. Werkvormen hebben voor mij een ondersteunend karakter en moeten passen bij de behoefte of de leerfase van jou als klant. Werkvormen nodigen je uit tot zelfsturing in het leerproces en kunnen ook dienen om op een andere manier naar je leerproces te kijken. Werkvormen zet ik pas in wanneer dit als ondersteunend kan dienen voor je leerproces.
Ik maak gebruik van onder andere de volgende werkvormen:

image.png

De leerweg van Van Kessel

Van Kessel beschrijft de kenweg, de keuzeweg en de handelingsweg (Boer et al., 2019). In dit driestappen model kom je als klant tot de essentie van je vraag en werk je toe naar nieuwe handelingsmethoden.

De integratiedriehoek

De integratiedriehoek. Deze zorgt voor functioneren waarbij samenhang van denken, voelen, willen en handelen aanwezig is. Met andere woorden: hoofd, hart en handen verenigen zich in het professioneel handelen, werken samen en ondersteunen elkaar (Brenninkmeijer et al., 2020). De integratiedriehoek hoeft niet volgens een vastgesteld patroon doorlopen te worden. Het gesprek wordt juist levendig als er geschakeld wordt tussen de twee driehoeken.

image.png
image.png

Picture this! Associatiekaarten

De associatiekaarten van Picture This! zijn uitnodigend vanwege de mooie foto's. Er is altijd een kaart die past bij jou gevoelens. Opvallend is dat de kaart die je kiest  uitnodigt naar verdere verdieping

​

Beschikbare ruimte

Naast het toepassen van werkvormen maak ik graag gebruik van de beschikbare ruimte. Het uitnodigend naast elkaar zitten zonder tafel of het lopen door de ruimte om een kaart te pakken zorgt voor een andere dynamiek.

image.png

© 2035 by Annemarie Roos. Powered and secured by arsupervisiecoach.nl

image.png
bottom of page